CodeMetropolis - Lásd a szoftvert, mint soha ezelőtt! (Minecraft rajongók előnyben), dec. 12-én

"De a programok kilépnek a versek képzeletbeli világából, létező és mozgó gépekké válnak, konkrét feladatokat hajtanak végre: képeket rajzolnak és robotkarokat mozgatnak. A mítoszok és legendák mágiája a szemünk előtt válik valósággá. Csak a helyes varázsigét kell begépelnünk és a képernyő megelevenedik, olyan dolgokat mutat nekünk, mint még soha ezelőtt. De ha csak egy betűt is elvétünk, a varázslat eltűnik, mintha sose lett volna." /Frederick P. Brooks, Jr.: The Mythical Man-Month/

Jelentkezési határidő: 2014. december 5., 10:00
A Szent-Györgyi Albert Agóra Informatóriumában, 2014., dec. 12-én, 8:30-tól 90 perces turnusokban 13:00-ig
cím: rpeter@agoraszeged.hu

5-12. osztályos diákok részére (a részvétel díjtalan, de regisztrációhoz kötött)

“De a programok kilépnek a versek képzeletbeli világából, létező és mozgó gépekké válnak, konkrét feladatokat hajtanak végre: képeket
rajzolnak és robotkarokat mozgatnak. A mítoszok és legendák mágiája a szemünk előtt válik valósággá. Csak a helyes varázsigét kell begépelnünk és a képernyő megelevenedik, olyan dolgokat mutat nekünk, mint még soha ezelőtt. De ha csak egy betűt is elvétünk, a varázslat eltűnik, mintha sose lett volna.” /Frederick P. Brooks, Jr.: The Mythical Man-Month/

Bár már majdnem négy évtized telt el Frederick P. Brooks könyvének első megjelenése óta, a köztudatban a programozás még mindig közelebb áll a mágiához, mint a tudományhoz. A CodeMetropolis projekt a forráskód varázsigékkel tarkított világát szeretné közelebb hozni a diákokhoz. A kódsorok rengetege helyett, osztályokból és metódusokból épült házakat, névterekből várossá szerveződő kerületeket látunk, ha a Minecraft játékkal belépünk a CodeMetropolis által generált virtuális világba, hogy elindulhassunk felfedezni a forráskód-városokat.

A tanulóknak lehetőségük lesz barangolni a CodeMetropolis által generált világokban és saját szemükkel látni a programok elvont tulajdonságait.

Az óra során saját programjukat is felfedezhetik, melyet a gyakorlatban is sokszor használt Java nyelven írnak majd, egy egyszerű, gyorsan elsajátítható környezet segítségével. A saját maguk által írt forráskód játékos felfedezésével egy lépéssel közelebb kerülnek az olyan általuk is ismert és használt programok belső működésének megértéséhez, mint például maga a Minecraft játék.

A rendhagyó IT óra menete:
- rövid bevezető a projekt/fejlesztés bemutatása,  
- a résztvevők az Informatóriumban lévő asztali gépek mellett, interaktív módon fedezhetik fel, feladatok megoldásával a programot.

Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó >

Hírlevél regisztráció

Friss információk közvetlenül a levelesládájába érkeznek.